Webáruházunk optimális működéséhez cookie-kat használunk.
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Ez tényleg szégyen!

Ez tényleg szégyen!

2016-ban a SodaStream a Trónok harcával összeházasított magát és ennek gyümölcse lett (többek között) egy videó, ahol a termékeiket népszerűsítik. SZÉGYEN-nak titulálják azt a videóban, amikor valaki buborékos palackozott vizet vásárol. Lenézi mindenki és tulajdonképpen hülyének van bélyegezve, hiszen ki az az elvetemült, aki ilyenért pénzt ad. Műanyag palackokkal pedig jelentősen szennyezi, a környeztet és akkor még nem beszéltünk a logisztika környezetrombolásáról. Tehát tényleg nem valami bölcs választás palackozva megvenni azt, ami amúgy is olyan jó minőségben folyik a lakások csapjából. Vagy talán mégsem…

 

 


 

Ebből a kezdeményezésből (ami tulajdonképpen egy marketingkampány) is jól látszik, hogy a palackos vizek, vagy közismertebb néven, az ásványvizek vásárlása nem annyira jó dolog, mint sem inkább káros. Erre folyamatosan hívjuk fel a figyelmet, de csak egy másik ízesített szénsavas gyártónak volt rá elég forrása, hogy ezt ilyen szinten megvalósítsa.

 

 

Nézze meg a videót, tényleg megéri!

 

 

Habár tényleg jópofa, valamint minőségi a film és bevallom őszintén, hogy én is nagy híve vagyok a SodaStream termékeinek, de valamit látni kell, ami sajnos ebben a videóban kissé csúsztatás „ízű”.
Az emberek túlnyomó része nem a víz szénsavasságáért vállalja a filmben látott „SZÉGYENT”. Nem a buborék hiányzik nekik, még olyan nagy víznagyhatalomnak becézett helyen, sem mint Magyarország. Ez csak annyira jelent megoldást (illetve annyira nem megoldás), mint az elektromos autó. Az elektromosságot nálunk ugyanis még biztosan környezett szennyező technológiával állítják elő, azaz közvetlenül tulajdonképpen szennyezi az elektromos autó is a környeztet. Tehát a fő probléma gyökerét nem tépi ki és nem szünteti meg az okot.

A palackos ásványvizet vásárlók döntő százaléka a következő dolgok miatt vásárolja azt a felesleges dolgot, ami megközelítőleg 1000x kerül többe, mint a csapból folyó társa.

 

  • Nem ízlik neki a csapvíz.
    Hát, bizony van ilyen. Rengeteg visszajelzést kapunk ügyfeleinktől, hogy mióta víztisztító használnak, nagy traumát okoz nekik, ha nem tisztított ivóvizet isznak valahol. 
     
  • Nem bízik a csapvízben.
    Ugyan a vezetékes csapvizet elméletileg ellenőrzik, de még így is lehetnek (és vannak is) olyan határértékek szennyeződések, amelyek határérték felettiek. Magyarországon előfordul az arzén, nitrit, nitrát, vas, mangán határértéken felüli szennyezettsége. Ehhez még nem vettük hozzá a több kilométer hosszú csővezeték minőségét, amire tulajdonképpen senkinek nincsen teljes rálátása.
     
  • Nála nincsen vezetékes csapvíz
    Van ilyen! Sajnos ez az egyetlen "mentség" a SZÉGYEN miatt.
     
  • Fontos a mobilitás.
    Vinni akarja magával az ivóvizet. Edzésre, munkahelyre, kirándulásra, nyaralásra.
     
  • Marketing érintett
    Lássuk be, hogy eléggé nagy biznisz az ásványvíz ipar. Azt eladni Magyarországon (ahol ugye kiváló minőségű ivóvíz csörgedezik a vezetékből)

 

 

Ez még mindig nem egy liga.

Ha megnézzük a SodaStream tematikus oldalát (http://www.heavybubbles.com/shameorglory/index.html ), akkor látható, hogy tényleg egy kidolgozott stratégia mellett sikerült egy látványos felületet készíteniük és népszerűsíteni a termékeiket. „SZÉGYEN” és „DICSŐSÉG” oldalra bontották a kérdést és ugye világos, hogy mikor fogunk megdicsőülni. Ez tényleg jó és dicsérendő dolog, mert ugyan anyagilag érintett (mint minden vállalkozás), de egy szerethető ügyet kommunikál, a környezetvédelmet. Nekem még belefér, hiszen szeretem a kreativitást.

De nézzük meg, hogy mit kapunk ezektől a termékektől, amelyek csak látszólag tűnnek megoldásnak.

 

  • Otthon előállítható buborékos víz.
  • ennyi…

 

Szóval nem egy nagy truváj, hiszen nagyapáinknak is volt szódásszifonja, amibe a cserepatront az ABC pénztáránál cserélték ki. Hurrá! Az igaz, hogy nem volt még elterjedve a palackozott víz, ha csak nem a szódás bácsi produktumát oda nem soroljuk. 

 

 

Látszólag tűnhet csak megoldásnak.

 

Tehát az, hogy otthon lehet buborékos vizet készíteni, attól még nem oldottuk meg a fő problémát, ami az, hogy palackos vizet vásárolnak az emberek, mert valamilyen okból kifolyólag nem isszák a vezetékes csapvizet (ami természetesen megérthető). Nem visz közelebb minket a megoldáshoz az, hogy akkor szénsav mentes palackos vizet vásárolnak, mert hát ugye a „SZÉGYEN” az mindegy, hogy szénsavas, vagy szénsavmentes. Ha maradunk ennél az analógiánál, akkor a SZÉGYEN AZ SZÉGYEN MARAD!

Akármennyire is üdvözlendő ez a marketing fogás, (hiszen a palackos vizek ellene kampányol) de mégis veszélyes azt elhitetni, hogy megoldódik a környezetszennyezés (PET palackok által), ha a buborékot otthon tesszük bele a vízbe. Ez idáig is meg volt oldva. Nem jelent nagy változást a felhasználó életében, hogy szódát készít otthon.

Nem az a baj a vezetékes csapvízzel, hogy nincs benne buborék, hanem az, hogy az emberek nagy része már nem fogyassza. Ennek okait már ismertettük. Az USA-ban, ahol ez a reklám őshonos, a vezetékes csapvízzel még nagyobb problémák vannak, mint nálunk. Ott nem véletlenül elterjedtebbek a háztartási ivóvíztisztító berendezések.

Tartalomhoz tartozó címkék: csapvíz