Ilyenünk még nem volt!
Tudod, hányszor mondták ezt nekem szakik? Olyan emberek, akiknek a szaktudásához talán soha nem érek fel.
SOKAN!
- De most meg van! vágtam rá csípőből és el is nyertem szinte azonnal az unszimpatikus jelzőt.
Sajnos ugyan ezeknek a szakiknak a szaktudása hatalmas, de a motivációjuk a probléma megoldásra elhanyagolható. Nem értik meg, hogy egy vásárlónak/ügyfélnek nem mondhatom azt, hogy „ilyenünk még nem volt” még ha ez így is van.
Ez az információ nem érdekli, csak a megoldás.
Sok estém ráment erre...
Nálam is vannak olyan hibajelzések, amikkel soha nem találkoztam még.
Ilyenkor van az, hogy folyamatosan modellezem a hibát és annak lehetséges megoldásait. Sokszor van úgy, hogy nem alszom, mert NEM HISZEM EL, hogy nem tudom megoldani a problémát.
Amikor már feleségem is megunja, hogy frusztrálom a műszaki okfejtésemmel (ami általában úgy kezdődik: hogy de nem érted, hogy ez így nem lehet?!), akkor kérek telefonos segítséget egy olyan embertől, aki még nálam is jobban ért a víztisztításhoz.
A vége pedig mindig az, hogy a probléma megoldódik, mert olyan nincs, hogy nem.
DE! Azért a probléma megoldások esetén is meg kell maradni a realitás talaján.
Tehát olyan, hogy 5-6 évig a felhasználó rá sem bagózott a szűrőcserére és karbantartásra az már magában olyan kockázatot jelent, amikor én hiába gyúrok, a megoldás nagyon költséges is lehet.
És itt arról is szó eshet, hogy néha nem árt, csak úgy ránézni/meghallgatni szerencsétlen vízszűrőt, hogy nem ad-e ki fura hangokat. Ő is igényli a figyelmet