Víztisztító garancia kezelés és garanciális ügyintézés
Nem tudom, hogy más cégnél ez hogy van, most az általunk használt eljárási módot mutatom be, amit víztisztító garancia ügyintézésnél alkalmazunk.
- Vásárló bejelenti a víztisztító meghibásodását, illetve a kifogásolt működést. Erre lehetőség van telefonon, vagy e-mailen keresztül is.
- Véleményezzük a meghibásodást és a kifogásolt működést. Erre azért van szükség, mert az esetek döntő részében a hiba nem is hiba. A kifogásolt működés pedig nem is kifogásolható. Ha még így is hibásnak ítéljük, akkor megyünk tovább a következő lépésre. Itt jegyezném meg, hogy a véleményezés nem ezt jelenti, hogy ha úgy adja úri kedvünk akkor a vásárló problémáját nem oldjuk meg. Minden esetben a leggyorsabb hibaelhárításra törekszünk, még akkor is, ha a kifogásolt működés nem hibás működésre utal.
- Hibaelhárítás házilag. Ezt akkor alkalmazzuk, ha a hiba egyszerűen megoldható egy csere alkatrésszel. Ilyen például az, ha a szűrőház tegyük fel a tömítésnél ereszt. Ebben az esetben felesleges nagyobb felhajtást csapni a hiba körül, egyszerűbb egy csere gumitömítést küldeni a vásárlónak, hogy cserélje ki. Nem mindenki műszaki zseni, ezért minden esetleges otthoni hibaelhárításhoz igénybe veheti az információs vonal segítségét.
- Szakszerviz. Itt két lehetőség adódik. Az első esetben kiszállást kér a vásárló és a szakember odamegy. Ebben az esetben minden esetben kiszállási díjat fog kérni a szerelő (ez távolság függő). Nem lepődünk meg azon sem ha a mosógép garanciális szervizelésekor pénzt kér a kiszállást végző szakember. Így van ez a víztisztítók tekintetében is. A helyszínen történő szervizelés közben felhasznált alkatrészek ingyenesek a garanciális idő lejártáig.
A második esetben a vásárló eljuttatja hozzánk a víztisztító berendezést. Ebben az esetben vagy saját szervizben elhárítjuk a hibát, vagy eljuttatjuk a gyártóhoz és ő szervizeli le.
Mivel a postai küldemények ára nagyon maga, pláne nehezebb víztisztító berendezés esetében, ezért ajánljuk fel, hogy futárcég elhozza (nem szereli!) a már becsomagolt terméket. A szervizelés után pedig futárcég szállítja vissza dobozban (nem szereli, hiszen a futár az futár!). Ennek a szolgáltatásnak az ára 2000.-Ft, amit a javított termék átvételekor fizet a vásárló. - A vásárló megkapja a már hibátlan terméket és örül! Ez a pont viszont állandó minden egyes hibaelhárítási folyamatunk végén. Arra törekszünk, hogy a leghamarabb megoldjuk az esetlegesen felmerülő problémákat és ez a vásárlónak a legkevesebb pénzébe és idejébe kerüljön. Erre példa az is, amikor már a garanciaidőn kívül is nagyobb javításokat tudunk kieszközölni a gyártóknál, ami a vásárlónak töredék kiadással jár az eredeti árhoz képest.
Senki sem mondta azt, hogy soha nem fog meghibásodni egy berendezés, vagy egy gép sem. Nincs ez másként a víztisztító és vízkezelő berendezésekkel sem. Fontos viszont az, hogy legyen szerviz és alkatrész ellátottság, valamint minél előbbi problémamegoldás.
Víztisztító garancia és jótállási jegy
A szemléltetés végett nézzük meg a PurePro ozmózis víztisztító berendezésekhez mellékelt jótállási jegy szövegét magyarázatokkal. Kisebb értékű berendezéseknél a számla szolgál a jótállás és garancia érvényesítésére.
1. A PurePro RO víztisztítóhoz 2 év jótállás jár, mely valamennyi meghibásodott alkatrészre, a
javításra, valamint az alkatrészcsere munkadíjára vonatkozik, azonban az esetleges kiszállás
költsége Vevőt terheli. Tehát az alkatrész ingyenes, de a kiszállási díjat ki kell fizetni.
Értékesítő az alábbi esetekben mentesül jótállási kötelezettsége alól:
- Amennyiben Vevő a termék beszerelését/szervizelését nem a megfelelően végzi el. Láttunk már olyat, hogy visszatörték a selejt víz elfolyó csövét mert az minek. Ilyenkor a készülék persze, hogy meghibásodik.
- Amennyiben a termék Vevőnek felróható okból sérül. Üti, vágja, dobálja.
- Amennyiben a termék meghibásodását fagykár okozza.
- Amennyiben Vevő nem rendeltetésszerűen használta, illetve nem szakszerűen kezelte a terméket, vagy ha a terméket külső behatás érte. Üti, vágja, dobálja.
- Amennyiben csőtörés, vagy egyéb káresemény következtében rongálódik meg a termék.
- Amennyiben Vevő 7 bar-nál nagyobb nyomásra - nyomáscsökkentő nélkül - telepíti, vagy telepítteti a terméket. Amennyiben a gép telepítését követően a hálózati nyomás megváltozik és az új nyomás a gép működési feltételeit (3-7 bar) nem teljesíti.
- Ha Vevő olyan vízforrásra telepíti, vagy telepítteti a terméket, amely nem a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően került bevizsgálásra és ivóvíz felhasználási célra engedélyezve. Ismeretlen eredetileg vizek. Például ilyen a nem bevizsgált fúrt kútból származó, mikrobiológiailag szennyezett víz.
- Ha Vevő nem eredeti alkatrészeket telepít, vagy telepíttet a víztisztítóba.
2. A PurePro RO víztisztító által megtisztított vízre 10 év vízminőség garancia („700 alatt 100 alatt") jár, ami azt jelenti, hogy - a víztisztító megfelelő technikai működése mellett -, 700 mg/liter alatti oldott anyag tartalmú bemenő víz esetén, a tisztított víznek 100 mg/liter alatti oldott anyag tartalmúnak kell lenni. Ennek nem teljesülése esetén Értékesítő díjmentesen oldja meg a problémát (szűrő-, alkatrész, vagy gép csere). A garancia igénybevétele esetén
esetlegesen felmerülő kiszállás költsége azonban Vevőt terheli.
Az 1. pontban leírt, jótállásra vonatkozó mentesülési kritériumok jelen, 10 évre szóló garanciánál is érvényesek!
Az 1. és 2. pontban szereplő jótállás, illetve garancia a Vevő által történő beüzemelés és elvégzett karbantartások esetén is érvényesek. Fontos: fenti jótállás és garancia igénybevételére Vevő abban az esetben jogosult, ha a rendszeresen (jelen Gépkönyvben maximálisan javasolt időközönként), a gyártó által előírt,
PurePro típusú szűrőegységekkel elvégzett karbantartások ténye jelen Gépkönyv Szerviz naplójában, illetve Értékesítő nyilvántartásában is szerepelnek, ennek hiányában - amennyiben a
javasolt maximális szűrőélettartamok lejártak - Értékesítő nem köteles jótállási/garanciális kötelességének eleget tenni. A szűrőbetét vásárlások és rendelések nyilván vannak tartva. Nem várható el, hogy hibátlanul működjön a víztisztító, ha nincsenek megadott időközönként lecserélve a szűrőbetétek.
Értékesítőt nem terheli kártérítési kötelezettség a víztisztító beszerelési helyszínének, vagy környezetének elázása; illetve megemelkedett vízfogyasztás (vízdíjszámla) esetén.
Víztisztító garancia és a szűrőbetét vásárlása
Ez nagyon fontos! A víztisztító garancia ott érvényesítendő, ahol a garanciajegyet kiállították, illetve ahol a csere szűrőbetétet vásárolta a vásárló. Ez úgy van meghatározva a garanciajegyen, hogy a kereskedő nyilvántartásában szerepel a szűrőbetét vásárlás. Nyilvánvaló, hogy csak abban a nyilvántartásban van szűrőbetét vásárlás regisztrálva, ahonnan a szűrőbetétet rendelik.
Célravezető mindig onnan rendelni a cserebetéteket, ahonnan a víztisztító berendezést is vásárolta. Hasznos ez azért, hogy a későbbi esetleges félreértéseket elkerüljük. A mi esetünkben a automatikus értesítőt kap a vásárló e-mailben és SMS-ben is. Ekkor 15%-kkal olcsóbban juthat hozzá a szűrőbetétekhez és így garantáltan a legolcsóbban fog vásárolni.